Analiza turističke sezone

'Dodatnim sadržajima trebamo turiste 'potjerati' u našu Provansu'

Na sjednici Skupštine Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije predstavljena je analiza turističke sezone 2019. i definirane su osnovne smjernice za pripremu iduće sezone.

Župan Blaženko Boban istaknuo je kako svi pokazatelji govore da je u Splitsko-dalmatinskoj županiji turizam jedna od glavnih gospodarskih grana.

- Moramo raditi na turizmu u dva smjera, po vertikali i horizontali, u proširenju turističke sezone. Također, trebamo raditi i na disperziji turista iz urbanih sredina Makarske, Trogira, Hvara, Bola, Splita... Trebamo pokušati dodatnim sadržajima turiste ‘potjerati’ u našu Provansu. Ponuditi im u našoj Dalmatinskoj zagori sadržaj jer turizam više nije statičan kakav je nekada bio. Veseli me što su turistički djelatnici u našoj županiji i ovu godinu završili u rastu, ostvareno je 18 milijuna noćenja. To su izvrsne brojke, vesele nas i stvaraju osjećaj ponosa. Trebamo tako nastaviti i u idućoj godini - zaključio je župan i čestitao svima nadolazeće blagdane te zaželio još uspješniju nadolazeću turističku godinu.

- U prvih jedanaest mjeseci imamo dva posto više noćenja, pet posto više dolazaka, odnosno, ostvarili smo preko 18 milijuna noćenja i 3,6 milijuna dolazaka. Ovo je rekordna turistička godina i možemo biti više nego zadovoljni - kazao nam je direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella, koji smatra da je ova godina bila izazovna.

- Počevši od svibnja u kojem smo imali većinu kišnih dana, buđenja istočnog tržište, odnosno tržišta zapadne Afrike, Egipta i Turske. Moram istaknuti kako smo treću godinu za redom u listopadu ostvarili najviše noćenja od svih županija u Hrvatskoj. Dakle, rekorderi smo što se tiče podsezone - dodao je Stella te najavio kako će iduća godina biti jako zahtjevna.

Napominje kako su već krenuli s pripremama te da su uložili su dosta sredstava u nove i konkurentnije načine promidžbe i stvaranja novih proizvoda. 

- Radit ćemo na privlačenju gostiju putem selektivnih oblika turizma, radi se o cikloturizmu, raznim tematskim stazama, kulturnom turizmu i eno-gastro turizmu koje želimo plasirati u pred i post sezoni. Uložit ćemo i u edukaciju svih subjekata u turizmu, posebno privatnih iznajmljivača - istaknuo je Stella, te zaključio: -Zadovoljan sam s rezultatima ove sezone, ali smatram da iduće godine moramo napraviti još više aktivnosti da bi bili konkurentniji. Imamo informaciju da je booking u hotelima bolji nego prošle godine i s optimizmom ulazimo u 2020.godinu.