8. studenog 2023.

Online edukacije za privatne iznajmljivače u sklopu programa Ambasador turizma Splitsko-dalmatinske županije 2023

 

Ambasador turizma Splitsko-dalmatinske županije, program je županijskog Upravnog odjela za turizam i pomorstvo, pokrenut 2022. godine. U svojoj osnovi predstavlja polazište za upoznavanje privatnih iznajmljivača s globalnim trendovima, zadržavajući se pri tome na načelima transformativnog turizma proizašlog iz modela kulturnog i održivog turizma gdje se lokalna – autentična vrijednost prepoznaje kao nositelj destinacijske ponude.

 

Tijekom prve godine provedbe Programa, 111 privatnih iznajmljivača sudjelovalo je na edukacijama tematski vezanim uz eko smještaj, futuriste i ekologiju kao dodatan razlog odabira pojedinog smještajnog objekta od strane gosta – posjetitelja. Tom prilikom iznajmljivačima su predstavljeni novi alati upoznavanja gostiju s destinacijom, te isto tako i nove mogućnosti udruživanja samih iznajmljivača u integralne i difuzne hotele. Nezaobilazna tema prezentacija bila je primjena storytelling metode, svojevrsnog alata u repozicioniranju pojedinog smještajnog objekta, za potrebe podizanja nivoa konkurentnosti na tržištu privatnog smještaja.   

 

Nastavak Programa u 2023. upriličen je Okruglim stolom, namijenjenim privatnim iznajmljivačima koji su sudjelovali na edukacijama godinu prije. Tom prigodom obrađene su cjeline naslovljene na sam projekt Ambasador turizma (na koji način može pomoći iznajmljivačima, brendiranje, tematizacija smještaja i oglašavanja, nove prilike za iznajmljivače), potom sadržaji usmjereni ka turizmu posebnih interesa (kako povezati hobije, interese i posebnosti s prodajom kapaciteta te ih koristiti kao konkurentnu prednost), održivom turizmu u obiteljskom smještaju (načini na koje iznajmljivači mogu unaprijediti svoju ponudu prateći principe održivosti), kulturno-povijesnoj baštini (načini na koji kulturno-povijesna baština u okolini pridonosi vrijednosti turističkog doživljaja) te zaključno dizajnu interijera u obiteljskom smještaju (koji aspekti uređenja smještaja su gostima važni i kako vizualnim doživljajem se može promijeniti postojeći prostor pojedinog smještajnog objekta).

 

Polazeći od navedenog, a shodno potrebama kontinuiranih edukacija za privatne iznajmljivače, u okviru Programa Ambasador turizma 2023 snimljene su video prezentacije koje možete pogledati na sljedećem linku: www.youtube.com/playlist?list=PLr01tfsKLQXfjgU1Myacrk037mfax05EW

 

Online edukacije su kreirane u okviru pet tematskih sadržaja:

 

Kulturno povijesna baština i znamenitosti (predavač: Petra Mandac, mag. edu. hist. art. et. philol. cro., prodekanica za međunarodnu suradnju na Veleučilištu Aspira)

 

Kako i na koji način dovesti u ravnotežu turizam s postojećim vrijednostima destinacije. Onim kulturnim, prirodnim. Upravo onim što nas suočava sa vlastitom svijenošću o prostoru kojeg baštinimo. Bez obzira kolika bila tržišna primamljivost turizma, odgovornost uvijek mora biti prisutna kod dionika koji direktno ili pak indirektno participiraju u osmišljavanju i provedbi ove organizirane gospodarske aktivnosti. Kroz inventarizaciju baštine srednje Dalmacije upoznaje se sa atrakcijskim osnovama Splitsko-dalmatinske županije.

 

Eco-friendly smještaj (predavač: Nastja Logar, mag. oec., predstavnica platforme Ecobnb za područje Slovenije i Hrvatske)

 

Ekološki prihvatljivo i održivo putovanje postaje svjetski trend u turizmu s kontinuiranim rastom. Što više određene destinacije postaju prenapučene turistima i gube svoj lokalni identitet, to više gosti traže očuvanu prirodu i nove načine putovanja. Ekološki osviješten gost veće je platežne moći, a na svojem putovanju traži inovativnost, kvalitetu i zdravlje. Sukladno tome odabrat će autentičan zeleni boravak s kojim može podržati lokalnu zajednicu i ostaviti što manji ekološki otisak. Održiva putovanja pružaju kako jedinstven, emocionalan i kvalitetan doživljaj, tako i osjećaj da putnici sa svojim odlukama svijet čine boljim mjestom.

 

Alati prezentacije destinacije (predavač: Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja)

 

Turizam za Hrvatsku jedna je od najznačajnijih gospodarskih djelatnosti. Turistička ponuda sve je raznolikija i uvelike konkurentnija iz godine u godinu, a samim time i gosti koji odaberu Hrvatsku kao turističku destinaciju postaju sve zahtjevniji. Promocija i upravljanje kanalima oglašavanja dovode do sve jačeg marketinga turističke destinacije. Sama promocija iziskuje mnogo više od golog publiciteta destinacije i uključuje ljudski faktor.

 

Storytelling kao alat za privlačenje gostiju – Tematski smještaj po mjeri lokalne priče (predavač: Renata Tešija, mag. oec., stručnjakinja za storytelling)

 

Najtraženija vrijednost današnjice je 'pozornost' ciljane skupine kojoj se obraćate, a najljepši suvenir 'emocija'. Primjena storytelling alata u poslovanju pomoći će Vam privući pozornost ciljane skupine, podići kvalitetu usluge i konkurentno pozicionirati Vaš smještaj u moru ponude. Privatni iznajmljivač treba težiti kreiranju funkcionalnog, informativnog, atraktivnog, a sada već i smještaja koji pruža doživljaj. Stoga predlažemo da kreirate tematski smještaj po mjeri lokalne priče  koji svojim vizualom predstavlja jednu baštinsku priču iz Vaše lokalne sredine. Dobro osmišljen tematski interijer pruža osjećaj pripadnosti lokalnom i autentičnom. Prostor koji u svakom kutku donosi priliku za otkrivanje pruža doživljaj o kojem će gost rado govoriti, podijeliti s drugima, ali i nagraditi dobrim online recenzijama, osobnim preporukama i povratkom jer ste mu darovali  doživljajno iskustvo, odnosno emociju kao suvenir. 

 

Turizam posebnih interesa, nova prilika za domaćine-ambasadore turizma (predavač: Željko Trezner, univ. spec. oec., v. pred., stručnjak za destinacijski menadžment, Veleučilište Aspira)

 

Turizam posebnih interesa je oblik turizma u kojem dominira motiv putovanja vezan uz specifičan interes, struku ili hobi turista. Primjera radi, motiv može biti promatranje ptica, bilja, dijeljenja strasti prema arheologiji, arhitekturi, povijesti, fotografiji, sudjelovanje u ronjenju, alpinizmu, biciklizmu, doživljaju lokalne gastronomije i tako redom. Međutim, i pružatelji usluga smještaja u domaćinstvima imaju svoje hobije, svoju struku ili neku aktivnost kojom pristupaju kao nečim što je dio njih. U najmanju ruku, poznaju nekog čije aktivnosti mogu uključiti novi proizvod turizma posebnih interesa. Jer, turistički proizvod je sveukupno iskustvo koje ispunjava očekivanja posjetitelja određene destinacije. Sve što turisti imaju prije putovanja su očekivanja, a sve što imaju nakon putovanja su sjećanja.