Već od ljeta 2026. novi vlakovi na relaciji Split – Zagreb Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Potpisan ugovor između tvrtke „Končar“ i HŽ PP za proizvodnju novih 6 vlakova za relaciju Zagreb – Split Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Oleg Butković je kazao kako je zadovoljan potpisivanjem današnjeg Ugovora između tvrtke Končar i HŽ putničkog prijevoza, nakon čega se može krenuti s proizvodnjom novih šest vlakova: - Kao što znamo, HŽ je temeljem odluka VRH o modernizaciji željezničke infratsrukture, krenuo u modernizaciju i nabavku novih vlakova. U posljednje vrijeme isporučeno je oko 30 vlakova, a plan je da iduće godine imamo više od polovice flote novih vlakova. Završen je jedan projekt, tvrtka Končar j eproizvela 21 vlak, što je bio projekt financiran iz Kohezijskog fonda. Ukupna vrijednost danas potpisanoga projekta je 57 milijuna eura. Financirat će se iz kredita EIB-a, koji smo ove godine podigli za obnovu željezničke infrastrukture te dijelom za nabavu novih vlakova – kazao je Butković te dodao: - Končar se već dokazao kao pouzdana, renomirana tvrtka kroz dosadašnju proizvodnju novih vlakova i tramvaja (za Osijek i Zagreb), na što možemo biti ponosni. Prvi vlak koji bi trebao prometovati na relaciji Zagreb – Split bi trebao biti isporučen već krajem sljedeće godine. Župan Boban se nadovezao na riječi ministra Butkovića, ističući zadovoljstvo i radost zbog potpisivanja današnjeg Ugovora: - To je okretanje nove stranice kada govorimo o željeznici i željezničkom prijevozu na relaciji Split – Zagreb. Proizvodnja novih 6 vlakova zahtijeva i obnovu infrastrukture. Nadamo se da će cijeli posao biti dovršen i da će svi novi vlakovi biti u funkciji do 2027. godine – kazao je župan. Predsjednik Uprave HŽPP, Željko Ukić je podsjetio da je željeznica poznata kao cjenovno najpovoljniji, ekološki najprihvatljiviji i energetski najučinkovitiji oblik prijevoza. Istaknuo je kako je vrijeme zamijeniti postojeće nagibne vlakove koji su u funkciji još od 2004. godine: - Kroz dvije godine možemo očekivati isporuku prvog novog vlaka a nakon toga sukcesivno svaki mjesec slijedi isporuka jednog novog vlaka, što znači da bismo do ljeta 2026 godine mogli imati isporučene svih šest vlakova. Gordan Kolak, predsjednik Uprave Končara, je naglasio kako je potpisivanje ovoga ugovora još jedna važna referenca za Končar, tvrtku s velikim planovima koja proizvodi najkompleksnije proizvode hrvatske industrije: - Za nas je ovo važna podloga za izlazak na inozemna tržišta, a prva takva prigoda bit će sajam Ino-trans u Berlinu. Pokazat ćemo da smo konkurentni na globalnom tržištu. Vrijednost projekta, koji se financira iz zajma Europske investicijske banke (EIB), iznosi 57,3 milijuna eura. Zajam s EIB-om za projekt Revitalizacija željezničkog sustava RH sklopljen je u veljači 2024., a u sklopu njega financirat će se nabava vlakova, izgradnja Tehničko-logističkog centra Zagreb te obnova i izgradnja lokalnih i regionalnih pruga te kolodvora i stajališta. Ugovor su potpisali predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Josip Ninić. Potpisivanju ugovora bili su nazočni predsjednik Vlade RH Andrej Plenković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Branko Bačić, ministar turizma i sporta Tonči Glavina, splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban i predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordan Kolak. Vlakovi će omogućiti bolju povezanost Splita i Zagreba te više dnevnih polazaka, čime će biti osigurana kvalitetnija lokalna i regionalna povezanost te mobilnost građana. Tehničke značajke elektrodizelskih motornih vlakova Elektrodizelski motorni vlakovi bit će niskopodne kompozicije, imat će troja vrata sa svake strane vlaka, bit će opremljeni rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletima, od kojih će jedan biti prilagođen ulasku osoba u invalidskim kolicima. Kompletan putnički prostor bit će pod videonadzorom. U prostoru za putnike bit će postavljeni monitori za prikaz videosadržaja. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku bit će omogućen besplatan pristup internetu (WiFi). Vlakovi će biti opremljeni suvremenim informacijskim sustavom za obavještavanje putnika, utičnicama i samoposlužnim aparatima za hranu i piće. Kapacitet vlaka: 150 sjedećih mjesta (12 u 1. razredu, 138 u 2. razredu)