20. srpnja 2017. Facebook Twitter Email Postupak prijave štete od elementarne nepogode Postupanje u skladu sa Zakonom o zaštiti od elementarnih nepogoda („Narodne novine“ br. 73/97 i 174/04) PRIJAVA ŠTETE OD ELEMENTARNE NEPOGODE 1. ROKOVI ZA PRIJAVLJIVANJE ŠTETE Dužnost je svake fizičke i pravne osobe da štetu prijavi u skladu sa člankom 28. stavak 1. i 2. Zakona o zaštiti od elementarnih nepogoda. Oštećeni štetu prijavljuje u roku od osam dana od početka elementarne nepogode nadležnom gradskom/općinskom povjerenstvu. Šteta prijavljena nakon tog roka ne uzima se u obzir osim u opravdanim slučajevima. Pod početkom elementarne nepogode smatra se dan kada je nepogoda nastala, a ako je nastajala u duljem razdoblju kao početak nepogode uzima se dan proglašenja elementarne nepogode. Šteta fizičkih i pravnih osoba prijavljuje se na obrascima propisanim Metodologijom. Obrađene podatke o šteti gradsko/općinsko povjerenstvo dostavlja županijskom povjerenstvu kao konačnu procjenu štete u roku od pedeset dana od početka elementarne nepogode. 2. PRIJAVA ŠTETE Štetu se prijavljuje na obrascu EN – P „Prijava štete od elementarne nepogode “ koji se može preuzeti na službenim stranicama gradova/općina ili osobno u protokolu grada/općine. Prijavu štete na imovini fizičkih osoba potpisuje prijavitelj (vlasnik ili korisnik imovine, član obitelji ) i umjesto JMBG upisati OIB. Šteta se procjenjuje u cjelini za svako domaćinstvo. Pravne osobe uz prijavu podnose: Prijavu štete na imovini pravnih osoba potpisuju odgovorna osoba i predsjednik stručnog povjerenstva pravne osobe (podnijeti uz EN-P obrazac i zahtjev za imenovanje Stručnog povjerenstva za procjenu štete kod pravne osobe). Pravne osobe uz prijavu podnose: a) izvještaj u kojem se navode okolnosti u kojima je šteta nastala te njene kratkoročne i dugoročne posljedice za pravnu osobu b) iznos sredstava koja su dobivena ili se očekuju s naslova osiguranja imovine c) fotodokumentaciju iz koje se može dobiti uvid u opseg počinjene štete d) kopiju registracije tvrtke e) dokumente kojima dokazuju pravo vlasništva ili korištenja na imovini pogođenoj nepogodom f) izvorni primjerak dokumentacije s proračunom štete prema ovoj Metodologiji. Uz prijavu je potrebno priložiti posjedovni list i zemljišno knjižni izvadak za nekretninu na koju se prijavljuje šteta, kao i ugovor o zakupu ako se nekretninom raspolaže temeljem zakupa, odnosno ukoliko je šteta nastala za zakupljenom zemljištu. U obrazac prijave štete na poljoprivrednim površinama obvezno navesti brojeve katastarskih čestica po katastarskim općinama, kulture zasijane na svakoj od tih čestica kao i površine tih čestica. Posebno se naglašava da se podaci za voćke trebaju iskazati u broju stabala ili trsova, a ne hektara (osim za bajame). PROCJENA ŠTETE Po primitku prijava, gradsko/općinsko povjerenstvo će iste obraditi i podnijeti izvješće o elementarnoj nepogodi Županijskom povjerenstvu u roku od 50 dana od dana nastanka. Za utvrđivanje štete primjenjuju se jedinstvene cijene za područje Republike Hrvatske na temelju statističkih i/ili tržnih pokazatelja prethodne godine. Izuzetno, Državno povjerenstvo može odlučiti o primjeni različitih cijena od već objavljenih od strane Državnog zavoda za statistiku za pojedina dobra, ili pojedina područja ako za to ima opravdanog razloga. Ako neke cijene nisu objavljene primjenjuju se prosječne maloprodajne tržne cijene prethodne godine, ili aktualne, za područja za koje se šteta procjenjuje, uz potvrdu Državnog povjerenstva. Državno povjerenstvo će voditi brigu o dostavi informacija o cijenama županijskim povjerenstvima. Po zaprimanju istog Županijsko povjerenstvo je dužno izraditi konačnu procjenu štete od elementarne nepogode u roku od 10 dana odnosno 60 dana od dana nastanka elementarne nepogode. Pored toga temeljem Naputka Državnog povjeresntva općinska, gradska i Županijsko povjerensrtvo dužna su obaviti i provjeru podataka odnosno kontrolu kod prijavitelja od najmanje 5% zaprimljenih prijava slučajnim odabirom.